Ve větších logistických centrech a skladech dochází k situacím, které mají negativní vliv na dodávky zboží. Jedná se o poškození, zpoždění nebo odeslání zboží na nesprávnou adresu. V podobných případech nebývají na vině jen zaměstnanci. Často se jedná o nevhodně optimalizované skladové prostory. Efektivní skladová logistika je o systému skladování pomocí moderních skladových prostor. Jak zařídit sklad tak, aby byl pracovní proces optimalizován?
Zdroj obrázku: freepik.cz
3 faktory optimalizovaného skladu
Skladové prostory jsou důležitou součástí každého podniku, který produkuje nebo prodává zboží. V každém logistickém centru a skladu je třeba neustále hledat způsoby, jak zlepšit a optimalizovat systém práce, aby se zvýšila efektivita, produktivita a ziskovost. Klíčovými faktory pro optimalizaci skladové logistiky jsou zaměstnanci, pokročilé technologie a moderní skladové pomůcky.
Poskytněte adekvátní školení zaměstnancům, aby efektivně využívali moderní skladové pomůcky a minimalizovaly riziko poškození zboží či regálů. Investujte do inovativních technologií. Jedná se především o skladový CRM systém, který dokáže sledovat stav zásob, pohyb zboží, vyhodnocovat rychloobratkové zboží, vytvářet dodací listy a jiné. Moderní skladové pomůcky jako jsou regály a regálové systémy umožní zaměstnancům pracovat se zbožím rychle a vyvarovat se chybovosti.</ span>
Správné rozložení uskladněného zboží
Jedním z klíčových faktorů pro optimalizaci skladových prostor je správné rozložení uskladněného zboží. Regály lze přizpůsobit velikosti i hmotnosti zboží. Nejvíce umístěte prodávané zboží na dostupná místa pro zaměstnance a techniku. Pozitivně ovlivníte manipulaci se zbožím. Díky správně nastavenému systému ušetříte čas a zvýšíte zisk.
Zboží seskupte i podle kategorií, typu či barvy. Někdy i jednoduchá reorganizace pomůže usnadnit identifikaci a třídění zboží. V moderním skladu nesmí chybět označení zboží čárovými nebo QR kódy. Skenování kódů je zárukou přehlednosti pohybu zboží a minimalizace chybného dodání.
Zdroj obrázku: freepik.cz
Využívání moderních skladových pomůcek
Dalším způsobem, jak zlepšit a optimalizovat skladové prostory, je využívání moderních skladových pomůcek, které zvyšují efektivitu a bezpečnost práce. Následující skladové pomůcky patří mezi nejvíce využívané a funkční:
Policové regály
Policové regály jsou základním prvkem každého skladu. Umožňují uskladnit zboží na horizontální police. Policové regály se rychle montují, lze je individuálně nastavit a přizpůsobit výšku či hloubku regálů.
Paletové regály
Paletové regály jsou určeny pro těžké a objemné zboží, které je uskladněno na paletách. Jedná se o robustní skladové systémy s vysokou odolností a stabilitou. Paletové regály musí být zabezpečeny ochrannými prvky.
Mezi ochranné prvky patří například zrcadla, která zlepšují viditelnost a předcházejí kolizím. Ochranné zábrany eliminující poškození regálů při manipulaci s vozíky a paletami. Paletové regály mohou být chráněny také sítěmi.