Váš první kamenný obchod: Na co musíte myslet?

Provozujete e-shop a po prvních úspěšných letech jste se rozhodli přejít i na půdu kamenných obchodů? V takovém případě vás čeká obrovské množství povinností a zklamání, které mohou vaši chuť do podnikání zcela potlačit. Přinášíme vám však 5 tipů, které vám při rozběhu kamenné prodejny mohou pomoci.

Nešetřete při výběru prostor

Na prodejně nikdy nebudete mít dostatek místa. K uskladnění zboží, k jeho vystavení do regálů, k usazení zákazníků ani k balení zboží pro elektronické objednávky. Pár stovek měsíčně navíc vám však může zajistit větší prostory, které vám nebudou způsobovat vrásky v čele.

Poloha je základ úspěchu

Pokud se ulakomíte na místo někde na okraji města v tmavé uličce, ani 1000 bilboardů vám nepomůže přilákat zákazníky. Pokud však budete v centru města na viditelném místě a jako bonus budete mít před prodejnou i parkoviště pro zákazníky, máte vyhráno. Opět se to však projeví i na ceně pronájmu.

Věci iv regálech, ne jen vzadu ve skladu

Malá komůrka s pultem a pár kousků zboží lidi odradí od nákupu. Pamatujte si, že veškeré zboží byste měli mít vystaveno na očích zákazníků. V takovém případě váš obchod navštíví více lidí a mají možnost prohlédnout si zboží i bez vaší pomoci. Pokud mají seriózní zájem, rádi se na konkrétní produkt zeptají.

Přidaná hodnota pro zákazníky

Káva a pagáček zdarma, klimatizace, příjemná hudba či pohodlné křeslo. Hodně udělá i možnost navštívit vaše WC. Málokdo si může dovolit takový servis pro zákazníky, ale každá jedna z těchto věcí přiměje zákazníky, aby se k vám rádi vrátili.

Uvítací bonus a online propagace

Při otevření prodejny můžete zdarma rozdávat nějakou malou pozornost, dát slevu prvním 100 zákazníkům ale vytvořit soutěž o nějakou hodnotnější věc při nákupu nad určitou částku. Fantazii se meze nekladou a každý jedna propagace vám může pomoci zabojovat při konkurenci o silné místo na trhu.